ridning imorgon på G

Imorgon ska jag rida lydia, en svensk ridponny som är ganska pigg och framåt. Tänkte säga vad jag skulle göra på 1timmas långa ridpasset. Först ska jag börja skritta henne på långa tyglar i 5 minuter sedan kortar jag tyglarna och skrittar fortfarande gör lite volter, byter varv, serpentinbågar, halter. Kommer fram i trav och ställer och böjer, gör lite volter halter tempoväxligar, rider på volter och sådära. Sedan när hon känns mjuk ska jag träna lite galoppfattningar och mjuka upp henne i galoppen. Sen ska jag skritta henne i låga tyglar 5 minuter så hon får ta en paus och sedan korta och trava\galoppera.

Rider med michi och fans imorgon på goli och auri :)

GODNATT!


julia och lydia, ridlektion i vintras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0