Lydia

Red en mycket vacker och pigg häst idag som heter lydia, skrittade fram i ca 10 min på långa tyglar. Sedan kortade jag upp dom och gick på volterna och satt på snodd eftersom hon ska ha det. Hon gick mycket fint och var mjuk, okej det kändes som att hon gick fin men asså, jag vet ej hur det såg ut från marken.

Efter ca 7 min efter jag kortat tyglarna började jag jogga fram henne lite och hon var en piggelin. Så att gick in på volterna då oxå, fattade en galopp som var mycket snabb men saktade av och skrittade i 4 min på långa tyglar.

Kortade dom igen och travade på och gjorde massa halter från trav och det gick mycket bra för jag fick mer kontroll på henne då. Fattade några galopper som gick super bra och var kontrollerade. Gjorde även några galoppombyten i snett igenom. Joggade lite och skrittade på långa tyglar 5 varv ca när klockan var halv. Kortade dom och travade gjorde lite volter, snett igenom , ridvägarna osv.

Tog en sista galopp och den satt perfekt, joggade av henne lite och sedan satt jag av och skrittade av henne förhand då hon var så duktig. Tycker ALLA som rider ska skritta av sin häst för hand och spänna upp sadelgjorden medans några hål. För tänk på hästen, den springer runt med dej på ryggen i på en volt\ridhus. Och då kan man vara snäll och skritta den utan ryttare på ryggen.

bilder kommer senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0