blåbärsdressyr

Hej!
Vaknade idag och åkte till stallet , där mockade jag till några hästar och den hästen jag tävlade. Sen gjorde rebecka en fläta till mej i svansen tack så mkt! Sen sprang jag och kollade startlistan och betalade. Gick in i stallet igen och smörjde sadeln och tränset, gick in i fandangos spilta efter det och började borsta och kratsa hovarna. Sprang in i värmestugan och tog av mina överdragsbyxor till mina vita ridbyxor och gav mari och anna mina nycklar och min mobil.

Framridningen:
På framridningen gick det super bra , skrittade ca 4 varv på långa tyglar och kortade upp dom lite. Gjorde lite volter och halter, sen började jag trava och mjuka upp lite. Gjorde halter direkt från trav, och det gick jätte bra! Men hade spö då .

Tävlingen:
Red ner till banan och FÖRSÖKTE trava runt , men han liksom segade till och man fick inte ha spö :(. Sen red jag banan och han vägrade gå i leran och vattnet och vägrade att trava så man kan säga att det gick jävligt dåligt.
Men han var endå duktig min lille ponny som är blind men endå ganska tuff! Sen hade jag ridit klart pogrammet och gick upp till stallet , sadlade och tränsade av fandango och gav han lite godis.

Ärevarv och prisutdelning:
Efter att jag fixat fandango så gick jag och min mormor in till värmestugan och pratade lite , gjorde kaffe och sådära.
Sen gick vi ned till volten , jag , juliak ,juliaw,angelina, alva och dommaren + rebecka.
Vi fick priser och körde ärevarv i galopp , wihooo jag fick galoppera först och fick störst rosett :D

Sen var jag och juliak och sanna på skutan tills klockan sex och gjorde massa saker.
Bilder ?
Såklart ni får ikväll får ni en mega bildbomb okej , för just nu håller jag på att ladda bilderna till datan.

Fandango du var skit duktig! ♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0